پایگاه خبری تحلیلی رکن آباد

صعود بر فراز البرز

پایگاه خبری تحلیلی رکن آباد

صعود بر فراز البرز

پایگاه خبری تحلیلی رکن آباد

پایگاه خبری_تحلیلی رکن آباد لامرد
برای تازه شدن هنوز هم دیر نیست
___________________________
از تمامی بازدید کنندگان عزیز خواستاریم که ما را از نظرات گرانبها و ارزشمند خود محروم نکنید و ما را با نظرات خود یاری دهید*

آخرین نظرات
نویسندگان

۱۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

آثار تاریخی رکن آباد حفظ میشوند


 


محوطه تمب کنارو از تمب های گبری روستای رکن آباد،اثر تاریخی گران بهایی است که در تاریخ 24 تیر سال 1382 با شماره ثبت 9227 به عنوان یک اثر ملی در فهرست میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

این تمب در گذشته ی دور به صورت یک قلعه بوده ولی متاسفانه به مرور زمان تخریب و به صورت یک تمب در می آید،تاریخ این تمب گبری به چیزی در حدود 2000 سال پیش برمیگردد.

از دیگر آثار تاریخی روستای رکن آباد میتوان به قلعه گبری(گوری)اشاره کرد که در سال 1382 با شماره ثبت 9216 به عنوان یک اثر ملی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.تاریخ این قلعه که هنوز آثاری قابل توجه از آن نیز باقیمانده است نیز به 2000 سال پیش برمیگردد.


از دیگر آثار تاریخی روستای رکن آباد میتوان به زندان شیخالی،گورستان تاریخی،آسیاب های ساسانی تنگ خور،پل آبرسان تنگ خور و آب بند رکن آباد اشاره کرد.

تابلو قلعه گبری اشتباه بوده و مختص به قلعه گبری لامرد میباشد.شماره ثبت قلعه گبری رکن آباد9216 میباشد اما چیزی که در تابلو مشاهده میشود9217 یعنی مربوط به قلعه گبری لامرد،جنوب محله سورغال____به زودی تابلو تعویض میشود.

***این مطلب کماکان در حال بروز رسانی میباشد***


۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۲۱:۰۶
مالک گچویی

ما در کجا زندگی میکنیم؟

برق رفتگی که محفل روزه داران را خراب کرد!

قطعی کلافه کننده برق در آخرین شب ماه مبارک رمضان(26 تیر 1394)هدیه و دست کار مسئولین ادره برق بخش اشکنان به مردم روزه دار روستای رکن آباد،قطعی ای که 3 ساعت به طول انجامید.

این قطعی که در شب گذشته از ساعت 21.30 شروع و در ساعت 00.30 تمام شد،باعث شد که نیمی از روستای رکن آباد  در سیاهی و خاموشی کلافه کننده به سر ببرد تا عید سعید فطر را بر  کام روزه داران تلخ کرده باشند.این قطعی برق که 3 ساعت به طول انجامید،در روزهای گذشته نیز چندباری اتفاق افتاد اما نه تنها در سیاهی شب بلکه در گرمای ظهر تابستان!!! قطعی برقی که در شب گذشته رخ داد باعث شد که تعداد زیادی از افراد برای فرار از گرما از منازل خود خارج شوند،این در حالی است که نه تنها این قطعی برق که بارها اتفاق افتاده بود را به مردم اطلاع رسانی نکرده بودند بلکه بارها برق منازل شهروندان قطع و وصل میشد که این فاجعه و اتصالات میتوانست آسیب هایی جدی به وسایل برقی مردم وارد کند.جالب تر اینکه این مشکل مربوط به خطوط برقی روستای لاورخشت بوده و حال انکه چطور و  به چه دلیل برق روستای رکن آباد قطع شده است را تنها مسئولین اداره برق بخش باید پاسخگو باشند!!!

سئوال دیگر این است که علت قطع و وصل شدن جریان برق چیست؟..اتصالاتی که میتوانست بسیاری از وسایل برقی مردم را بسوزاند و از کار بیندارد!!!

۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۰:۵۸
مالک گچویی

محمد پور رییس شورای اسلامی شهرستان لامرد و نماینده شوراه های شهرستان در استان فارس گفت:در حال حاضر شورای های اسلامی با تئامل صمیمانه با مسئولان تمامی مطالبات مردم را پیگیری می کنند.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۹:۰۷
مالک گچویی

امام جمعه مکه :

ای مسلمانان گوش فرا دهید، جنگ ما با ایران و شیعه است.

به خدا سوگند این جنگ تا زمانی که اینان بر روی زمین هستند ادامه دارد...

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۲۲:۱۷
مالک گچویی

رکن آباد نیوز به نقل از اشکنان خبرنگار:حجت الاسلام صفری امام جمعه اشکنان در جلسه هماهنگی راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس گفت:دشمن صهیونیستی و آمریکای جنایتکار می خواهند وحدت جهان اسلام را خدشه دار کنند وبا حمایت از گروههای تروریستی و تکفیری سعی کنند تا د رمیان صفوف ملتهای آزاده و مسلمان شکاف ایجاد کنند اما ملتهای مسلمان جهان بیدار شده اند و در روز جهانی قدس به همه شیاطین خواهند فهماند که اتحاد و همبستگی جهان اسلام خدشه ناپذیر است.

حجت الاسلام صفری حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس را همانند دیگر فریضه های دینی امری ضروری دانست و گفت: ملت ما در این روز ثابت خواهد کرد که گوش به فرمان رهبر و مقتدای خویش است وبرای دفاع از آرمان ملت فلسطین و دفاع از ملتهای ِازاده دنیا حضورحماسی خواهدداشت.

امام جمعه اشکنان با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت امام علی بن ابیطالب ع،فرصت شبهای قدر را فرصتی مغتنم برای ایجاد فضای معنوی در جامعه دانست واز تمامی مبلغین و روحانیون برای حضور در جمع مردم اشکنان تقدیر کرد.

در این جلسه علی کردی...

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۲۲:۱۲
مالک گچویی
در ابتدا،یک لعنت بر داعش واجب
سوال از مفتی اهل سنت جناب عبد الله النجدی:
جوانانی که چیزی از تقوا نمیدانند و به وقتشان اهمیتی نمی دهند و می گویند می خواهیم فوتبال بازی کنیم، می پرسند شروط و ضوابط بازی فوتبال چیست تا ما در ورطه تشبّه به کفار و طاغوتیان و دشمنان دین مثل آمریکا و روسیه و.. نیفتیم.؟؟
جواب مفتی: به آنها می گوییم اگر اصرار دارید بازی کنید و وقت خود را بگذرانید، باید شروط و ضوابط ذیل را رعایت کنید :
اول: خطوطی چهار طرف دور زمین نباشد؛ زیرا این خطوط ساخته کفار و قانون بین المللی فوتبال است!
دوم: کلماتی که کفار و مشرکان به عنوان قانون بین المللی فوتبال وضع کرده اند، مانند گل و اوت و پنالتی و کرنر و …، گفته نشود زیرا گفتن این کلمات حرام است و هر کس که اینها را بگوید تنبیه و باید از بازی اخراج شود و باید به او گفته شود که به کفار و مشرکین شبیه شده ای…
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۲۰:۵۹
مالک گچویی

روستای رکن آباد از تاریخی ترین روستاه ها در شهرستان لامرد

 روستای رکن آباد واقع در غرب بخش اشکنان از تاریخی ترین روستاه های شهرستان لامرد محسوب و به عنوان قطب گردشگری منطقه به حساب می آید.هم اکنون آثاری از قلعه های ساسانی معروف به سه قلعه در دشت رکن آباد به چشم می آید که متاسفانه دوتا از این قلعه ها بر اثر مرور زمان از بین رفته و به صورت یک تنب درآمده اند.این دو تنب(تنب گبری)که مربوط به سکونت گبریان در رکن آباد هست،یکی به تنب کنار که از دید مورخان تاریخ 4000 ساله ی آن دور از انتظار نیست  و دیگری به تنب میان(تنبیون)معروف است.اما از معروف ترین آن میتوان به قلعه گوری(قلعه گبری) اشاره کرد.این قلعه که تاریخی فراتر از1300 سال دارد در سال 1382 با شمار ثبت 9216 به عنوان یک اثر ملی در میراث فرهنگی به ثبت رسیده است،امید است مسئولین با نگاه دلسوزانه در حفظ و مرمت این اثر که هنوز آثار قابل توجهی از آن باقیمانده است اقدام کنند.

۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۵:۲۷
مالک گچویی

مراحل نهایی اتوبان لامرد –رکن آباد در حال انجام است

به گزارش از رکن آباد نیوزو به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، مدیر کل راه وشهرسازی لارستان به همراه مدیرساخت و توسعه و رئیس اداره راه وشهرسازی لامرد از محور لامرد- رکن آباد بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

                                           

      

داریوش نصر در این باره گفت: اتوبان لامرد رکن آباد ۲۱ کیلومتر طول دارد که عملیات احداث ۱۰ کیلومتر آن قبلا به اتمام رسیده و ۱۱ کیلومتر آن از سال ۹۳  توسط ماشین آلات اداره راه وشهرسازی لامرد در حال احداث بوده است که ۹کیلومتر از مسیر در نوروز ۹۴ بازگشایی شد و ۲ کیلومتر باقیمانده نیز در حال انجام است.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۴:۳۲
مالک گچویی

تا وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) زنده بودند شیعه وسنی نبود .رهبر همه پیامبر بود .
بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ،امام احمد حنبل ، ابو حنیفه ،امام مالک و امام شافعی

هنوز یک دقیقه نشده!!

اولا : ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم سه تا آیه داریم ،قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام ) وقتی به کلمهاهل بیت که می رسه می فرماید : یطهرکم تطهیرا ( احزاب ۳۳ )
یطهرکم یعنی معصومند .هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست .نه شیعه گفته نه سنی .
دوما : اهل بیت قرن اول هجری بودند ، اما چهار تا عالم سنی یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجری بودند .
اهل بیت یک قرن از اونها جلوتر بودند . 
قرآن می فرماید "و السابقون السابقون اولئک المقربون " (واقعه ۱۰و۱۱)
سوما : تمام اهل بیت شهید شدند ، یکی از علماء اهل سنت سیلی نخوردند .
قرآن می فرماید : "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " (نساء ۹۵)

یک دقیقه من تموم شد .

ما شیعه هستیم بدلیل اینکه:
یک : ما فقه مان را اهل بیت گرفتیم معصومند (یطهرکم تطهیرا )
دو :یک قرن جلوترند ( و السابقون السابقون )
سوم : همه ائمه شهید شدند ( قتلوا فی سبیل الله )

شما اهل سنت اگر می توانید یک آیه بخوانید که چرا دینت را از ابوحنیفه گرفتید؟
حجت الاسلام قرائتی

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۴ ، ۱۸:۱۶
مالک گچویی

مصاحبه ی تلویزیونی رییس شورای شهرستان لامرد با شبکه صدا وسیمای فارس


غلامحسین محمد پور رییس شورای اسلامی روستای رکن آباد و رییس شورای شهرستان لامرد در فارس در مصاحبه ی تلویزیونی خود با شبکه صدا وسیمای فارس از قابلیت های شهرستان لامرد صحبت کردند.این مصاحبه در چند روز آینده به روی آنتن خواهد رفت.
محمدپورهمچنین از اجرای طرح های ویژه در رکن آباد خبر داد.
در این سفر دو روزه مقامات بلند پایه شهرستان لامرد از جمله فرماندار و رییس شورای شهر لامرد نیز حضور داشتند.
۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۰:۳۹
مالک گچویی